Pelbagai Produk Pilihan Anugerah Tuhan – Rahsia Alam Memulihkan Tenaga Dan Mantap Cantik…Langsing…Muda Jelita Bakal Menggegarkan - Hubungi Untuk Keterangan Lanjut

Thursday 26 June 2014

Keistimewaan Cordyceps


Cordyceps Mycellium adalah cendawan yang tumbuh di dataran tinggi, hidup sebagai parasit di dalam kepompong cacing bersayap sisik. Kepompong yang telah diserang oleh cendawan ini masuk ke dalam tanah di musim dingin, lama-kelamaan berubah bentuk menjadi inti jamur. Pada kondisi ini tempurung luar badan cacing menjadi sempurna.

Di musim panas, pada inti jamur atau tubuh cacing yang mati, akan tumbuh organ reproduksi berbentuk cendawan yang menyerupai rumput. Karena itu cordyceps disebut juga “dong chong xia cao” yang berarti “cacing musim dingin – rumput musim panas”.

Cordyceps mempunyai daya hidup yang sangat kuat, makanannya adalah akar dan batang tanaman kecil dataran tinggi. Dalam proses pertumbuhannya di dalam tanah selama 2 tahun, ia boleh bertahan tidak makan dalam waktu yang panjang. Tahan terhadap cuaca dingin dan oksigen tipis. Hanya serbuk mutiara mempunyai kombinasi semulajadi yang unik dan mempunyai mineral, apabila digunakan, ia menjadikan kulit licin, lembut dan gebu.

Serbuk mutiara menghalng pigmentasi dengan melanbatkan perkembangan melanin yang mengawal warna pigmentasi kulit. Serbuk mutiara memelihara kulit supaya bersih dan licin menjadikan kulit lebih halus dan berseri-seri. Serbuk mutiara menapis sinaran matahari dan pakar China menyatakan bahawa mutiara boleh menbaiki kerosakan akibat sinaran matahari.

Serbuk mutiara mengandungi 20-22 asid amino dan galian. Serbuk mutiara mengandungi pelembab semulajadi, protein yang membaiki sel kulit, vitamin B dan polysaccharides yang menguatkan atot dan metabolism.

Mengikut kajian, cordyceps telah meningkatkan 17- hydroxycorticos-teroid dan 17-ketosteroid level (yang bertindak sebagai super-cortisone tanpa toxic) Menggunakan herba ini, pelari wanita telah 9 kali memecahkan rekod dunia (1993). Sebagai anti-cancer, anti-tumor dan anti –infective agent. Anti stress dan depression semulajadi. Sebagai pembina darah – amat baik untuk anemia – kurang darah.

No comments:

Post a Comment