Pelbagai Produk Pilihan Anugerah Tuhan – Rahsia Alam Memulihkan Tenaga Dan Mantap Cantik…Langsing…Muda Jelita Bakal Menggegarkan - Hubungi Untuk Keterangan Lanjut

Saturday 28 June 2014

Info Wanita : Keistimewaan Kacip Fatimah


Kacip Fatimah atau nama saintifiknya Labisia Pumilia dan Pathoina ialah herba yang biasa didapati di hutan belantara Nusantara. Namanya yang dikaitkan dengan wanita bangsawan sememangnya memberi maksud nama yang terselindung, iaitu kesihatan dan semangat wanita. Ia mengandungi elemen antioxidan dan phytoestrogen yang mana kedua-dua elemen ini memberi manfaat kepada lelaki dan wanita dari segi mencegah pembiakkan sel prakanser,memantapkan tisu yang memerlukan hormon estrogen, mengukuhkan struktur tulang melalui penyerapan jisim tulang dan melewatkan proses penuaan.

Kacip Fatimah biasa dimakan sebagai ulam oleh wanita melayu dan jarang dimakan oleh lelaki atau kanak kanak. Air yang direbus dengan Kacip Fatimah biasa digunakan untuk wanita yang mengalami masalah keputihan dan juga untuk melancarkan proses kelahiran bayi dan untuk pukul angin dan cirit-birit. Ini tidak bermakna yang ianya tidak boleh dimakan oleh lelaki dan anak remaja kerana tiada apa apa kesan sampingan yang dikaitkan dengannya. Jadi minuman yang mengandungi ekstrak Kacip Fatimah boleh diminum tanpa was-was oleh lelaki dan wanita, muda dan tua dan amalan ini tidak memudaratkan kesihatan.

KEISTIMEWAAN KACIP FATIMAH

Mengecut & mengetatkan rahim
Meningkat & memulihkan Saluran Sistem  Peranakan wanita
Menetap & Menguatkan kedudukan Rahim Pada Tempatnya 2.
Memperbaiki sistem peredaran haid, Melancarkan Perjalanan haid & Mengatasi Keputihan
Mengatasi Masalah Senggugut & Rasa Sakit Ketika Period
Memulihkan sindrom tekanan sebelum haid
Meningkatkan Rangsangan Bila Berhubungan Intim
Menyembuhkan luka-luka dalaman selepas bersalin
Membersihkan darah kotor
Bertindak sebagai astrigen yang berkesan dalam  memperbaiki tisu faraj Serta
Sebagai Pembasmi Kuman & Mencegah Bau Busuk Pada Faraj
Melicinkan & memelihara kulit.
Meningkatkan Keindahan Seri wajah
Mengatasi Buasir

No comments:

Post a Comment